אם תחפשו בגוגל “מחירון בניית אתרים״, "כמה עולה לבנות אתר", או למשל "מחיר בניית אתר”, תופתעו לגלות טווח מחירים רחב ומגוון רחב של חברות לבניית אתרים.
כיום, בשפע הקיים ובתחרות ההולכת וגוברת בכל תחומי המסחר השונים באינטרנט, הבחירה לבנות אתר היא בחירה נכונה ונבונה עבור חלק ניכר מהעסקים.
בעל עסק השואף לאפשר לעסק שלו קיום במרחב הוירטואלי צריך לוודא שאתר אינטרנט מקצועי, ייחודי ומייצג הוא רק אחד מהנכסים הדיגיטליים שברשותו.
בכל הקשור לתכנון פונקציונלי של צרכי האתר, הנראות שלו וחווית הגולש הנמצא בו - חשוב, חשוב, חשוב לבחור באנשי מקצוע שיידעו לעשות זאת על הצד הטוב והמקצועי ביותר, אחרת, כל שעשיתם הוא לייצר פוסטר באינטרנט, מושקע ומעוצב ככל שיהיה. לא חבל?
בניית אתרים הוא תחום דינאמי במיוחד, כזה המשתדרג ומשתנה ללא הרף, מה שמחייב את בונה האתרים ללמוד, להתחדש ולהתעדכן בכל ההתפתחויות והחידושים. אנחנו יכולים להעיד על עיסתנו כי אחת לחודשיים בערך אנחנו משתתפים בימי עיון, הדרכות וכנסים בהם אנו לומדים את החידושים האחרונים בתחום והאמת? נהנים מכל רגע.
לענייננו:
איך תדעו האם האדם בו בחרתם לבניית האתר שלכם הוא האדם הנכון? ריכזנו עבורכם מספר נקודות שכדאי שתתנו עליהם את הדעת בטרם תקבלו החלטה:
השוק כיום מוצף בבוני אתרים. חשוב להבין שבונה אתרים הוא לא עורך דין. אין צריך להגיע לאקדמיה, לעשות סטאז’ או ״להתקבל״, מכאן - לשאול בונה אתרים ״איפה למדת״ היא שאלה פחות רלוונטית.
בונה אתרים שייתן לך את התמורה הטובה ביותר לכספך הוא כזה שיהיה בעל ידע יישומי בתחומים נושקים, מישהו שיודע לתכנת ביותר משפה אחת, מבין בעיצוב וגרפיקה ואף בעל ידע בתחום קידום אתרים ושיווק. ברוב המקרים, קל יותר לעבוד עם אדם אחד (או צמד אחד שהוא One stop shop) בעל ידע רב מאשר לפצל את העבודה בין כמה אנשים.
עלויות נלוות - הקפידו לשאול את בונה האתרים אילו עוד הוצאות עתידות להיות לכם, אחסון, דומיין, תחזוקה שוטפת חודשית/ שנתית ועוד. לא פעם נתקלנו בבוני אתרים שעלות האתר אצלם נמוכה יחסית אבל עלות התחזוקה שתשלמו לאחר מכן על כל שינוי, עדכון ותוספת ינסקו לגבהים שישכיחו את החיסכון ההתחלתי שלכם מהר מאוד, אם לא מוקדם מכך.
סטנדרטים טכנולוגיים - כפי שכבר הזכרנו, תחום בניית האתרים רץ מרתונים וטריאתלונים להנאתו ובוני אתרים מקצועיים צריכים לעמוד בקצב. פונקציות טכנולוגיות באתר הן לא רק תוספת מגניבה ומעניינת, אלא עזרים של ממש שבאמצעותם ניתן לתקשר עם הגולש טוב יותר ולהציע לו שירות טוב יותר, מקצועי יותר וכן חזות מדויקת יותר. חנות מקוונת, טיפים וכתבות שמתעדכנים בעצמם אחת לתקופה מוגדרת, ניהול מועדון לקוחות, הפצת קופונים, דיוור ועוד. לוותר על כל אלה כי האדם הנחמד שמולכם לא בקיא ב״איך עושים״?
תבניות מוכנות - זו שאלה שנשאלנו לא פעם. משתמשים או לא משתמשים, בעד או נגד… על כך נאמר - למה ככה? נכון, נראה יפה וכולי וכולי אבל למה להשתמש במשהו מן המוכן ומן העוד-מאות-אם-לא-אלפים-כבר-עשו-את-זה-בדיוק-ככה, אם אפשר להתחיל בדף לבן, נקי ומקבל, לבטא ולהכיל את הייחודיות של העסק שלכם ורק שלכם?
אמרתם ״קידום״, אמרתם כמעט הכל - מעצבים גרפיים כבודם במקומם מונח ואם הם אנשי מקצוע טובים, אז הוא גם מונח בצורה אסתטית למדי. אממה, יש עוד הרבה נושאים, סעיפים, תתי סעיפים ותתי-תתי סעיפים שיש להתייחס אליהם כאשר רוצים שהאתר יקודם בצורה מיטבית ויימצא במנועי החיפוש במיקום טוב ובולט ואם בצורה אורגנית ולא ממומנת, בכלל אדרבא וקולולויים. ישנם כללים, חוקים ומגוון שיטות יעילות ביותר אבל - וזה אבל ״אבלי״ במיוחד, צריכים להכיר אותם בזמן אמת ולדעת לעמוד בהם וליישם כמו שצריך.
נשמח להיפגש, לייעץ, לשמוע ולהשמיע.
צרו עימנו קשר במייל info@co-operative.co.il או בטלפון 054-9009471.
Comentarios